۵۰ مرحله برای راه اندازی یک کسب و کار

50 مرحله برای راه اندازی یک کسب و کار

۵۰ مرحله برای راه اندازی یک کسب و کار

آیا در فکر راه اندازی یک کسب و کار تازه هستید؟ هیچ اشکالی ندارد، مطمئن باشید که تنها نیستید. همه ساله هزاران نفر برای فروش محصولات و خدمات خود به همین فکر می افتند.

50 مرحله برای راه اندازی یک کسب و کار

 

 

بعضی ها موفق می شوند و برخی هم شکست می خورند. هر چه بیشتر در مورد راه اندازی یک کسب و کار جدید مطلب بدانید، قدرت شما در خلق مجموعه ای که پایدار بماند و به سوددهی و رضایت خاطر شما بینجامد، بیشتر خواهد شد.

فهرست زیر بهترین کمک برای شروع مراحل ابتدایی یک کسب و کار تازه است:


ارزشیابی و ایجاد یا توسعه یک ابتکار اقتصادی


۱- آیا نوع کسب و کار متناسب با شما هست؟؛
۲-از تحلیل نقطه سر به سر برای اطمینان از سوددهی ایده اقتصادیتان بهره ببرید؛
۳- یک برنامه مدون کسب و کار شامل بررسی سود و زیان حجم نقدینگی را تهیه کنید؛
۴- منابع مالی را برای شروع و راه اندازی کسب و کار تعیین کنید؛
۵- برنامه بازاریابی تهیه کنید؛

در مورد ساختار قانونی کسب و کارتان تصمیم گیری کنید

۶- مالکیت یک نفره؛
۷- شرکت با مسوولیت محدود؛
۸- شرکت تضامنی یا تعاونی؛
۹- شرکت سهامی خاص و…. ؛
۱۰- قبل از تصمیم گیری در مورد ساختار سازمان خود از منابع مختلف به ویژه از یک کارشناس استفاده کنید؛
۱۱ – برای سوالاتی که در ذهنتان است پاسخ تهیه کنید؛

نامی را برای کسب و کارتان انتخاب کنید

۱۲- به اسامی مختلفی که می تواند با نوع محصول و خدمات شما تناسب داشته باشد، بیندیشید؛
۱۳- اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی راه بیندازید، بهتر است امکان ثبت نام مجموعه خود را به عنوان یک domain بررسی کنید؛
۱۴- از اداراتی که متصدی اسامی فعالان اقتصادی در حوزه شما هستند جهت انتخاب نامی که تکراری نباشد، استعلام کنید؛
۱۵- برای تعیین نام شرکت با اداره ثبت شرکت ها می توانید هماهنگی کنید؛
۱۶- آن دسته از اسامی که هویت تجاری دیگران است یا موجب سردرگمی مشتریان می شود، حذف کنید؛
۱۷- از اسامی باقی مانده در فهرست تان بالاخره مناسب ترین را انتخاب کنید؛

نام کسب و کارتان را ثبت کنید

۱۸- اقدامات اولیه و تهیه مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام مجموعه اقتصادی تان در اداره مربوطه؛
۱۹- تثبیت نام به عنوان معرف کالا و خدمات شما ضمن تعیین حوزه فعالیت؛
۲۰- تثبیت نام به عنوان یک دامنه و آدرس اینترنتی (در صورتی که بخواهید فعالیت خود را در فضای اینترنتی داشته باشید.) ؛

تهیه مدارک سازمانی

۲۱- تهیه مرامنامه و اصولی که افراد مجموعه اخلاقاً خود را به آن پایبند بدانند؛
۲۲- تهیه و تنظیم اساسنامه؛
۲۳- تهیه و تنظیم چارت سازمانی؛
۲۴- تهیه و تنظیم شرح وظایف و فرآیند کاری هر بخش؛

پیدا کردن محل کار

۲۵- ویژگی ها و فیزیک مورد نیاز شغل تان را شناسایی کنید؛
۲۶- توان خود را برای پرداخت اجاره تعیین کنید؛
۲۷- بهترین همسایگی ها برای کسب و کارتان را تعریف کنید و تحقیق کنید آنان به طور متوسط چه مقدار اجاره پرداخت می کنند؛
۲۸- مکان هایی را که برای کار انتخاب می کنید باید کاملاً مناسب برای نوع کارتان باشد ضمن آنکه فعالیت شما در آنجا محدودیت‌های قانونی نداشته باشد؛
۲۹- قبل از امضای هر قرارداد اجاره، آن را به دقت مطالعه کرده و بهترین و مناسب ترین مورد را انتخاب کنید؛

تهیه مجوزها و دیگر مدارک رسمی و قانونی

۳۰- برقراری ارتباط و ثبت شدن نزد سازمان های رسمی مانند اداره مالیات؛
۳۱- مجوزهای مهارتی و مدارک تاییدکننده این مهارت ها؛
۳۲- کسب مجوز فعالیت از اتحادیه صنفی یا دیگر مراجع ذی ربط؛
۳۳- کسب مجوزهای مرتبط با کیفیت کار نظیر انواع استانداردها و…. ؛
۳۴- کسب تاییدیه های کاری از مراجع ذی صلاح ؛
۳۵- تعیین ابزار و وسایل کاری که باید پوشش بیمه ای داشته باشند؛
۳۶- تماس با یک شرکت بیمه و تخمین مبلغ انواع بیمه ها؛
۳۷- بیمه مسوولیت برای آن دسته از کارهایی که بسیار مسوولیت زا هستند؛
۳۸- بیمه اموال چنانچه ارباب رجوع و مشتریان در محل کار شما حاضر می شوند؛
۳۹- بیمه محصولات خطرناک یا حساس (چنانچه چنین محصولاتی تولید می کنید) ؛
۴۰- بیمه خسارت و دزدی یا صدمه دیدن حین کار؛
۴۱- بیمه پزشکی و از کارافتادگی برای خود و کارکنانتان؛

راه اندازی سیستم مالی

۴۲- رویه مالی خود را بر اساس سیستم خرید و فروش نقد یا نسیه انتخاب کنید؛
۴۳- چنانچه چرخه فعالیت سالانه شما با تقویم همخوانی ندارد، سال مالی خود را معین کنید؛
۴۴- تمامی پرداخت ها و دریافت ها را ثبت کنید؛
۴۵- استخدام یا مشاوره با یک کارشناس حسابداری را مدنظر قرار دهید؛
۴۶- از دفاتر یا نرم افزارهای مالی متناسب استفاده کنید؛

سیستم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات را راه اندازی کنید تا غافلگیر نشوید

۴۷- با روال پرداخت مالیات در ساختار صنفی خود آشنا شوید؛
۴۸- با روش هایی که موجب کاهش پرداخت مالیات می شوند، آشنا شوید؛
۴۹- از کتب و نشریات مربوط به امور مالیاتی غافل نشوید؛
۵۰- یک تقویم مالیاتی برای کارتان تنظیم کنید.

همان طور که می بینید برای راه اندازی یک کسب و کار باید چندین مورد تصمیم گیری و سیاستگذاری کرده و برنامه کاری مدونی تنظیم و اجرا کنید.

 

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم : ویژگی های بازاریاب خوب چیست

 

برای دریافت مشاوره تخصصی فروش  کلیک کنید

برای دریافت مشاوره مارکتینگ کلیک کنید 

برای دریافت خدمات تخصصی برندینگ و تبلیغات کلیک کنید 

Sh.Ghasemi وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *