majicon

ماج

استدیو طراحی

آیا مدیر شما هم این جملات را تکرار میکند

آیا مدیر شما هم این جملات را تکرار می‌کند؟

حرف‌های رئیس یا مدیر می‌تواند تأثیر زیادی بر روحیه و انگیزه کارکنان داشته باشد. جملات و نظرات نادرست و بد می‌توانند این انگیزه را تخریب کنند. با این حال، بسیاری از مدیران همچنان جملات اشتباه و مضر را مکرراً تکرار می‌کنند. در اینجا به ۱۰ جمله‌ای که یک رئیس نباید به کارمند خود بگوید، اشاره می‌کنیم:

  1. “تو خیلی خوش‌شانس بودی که این شغل را بهت دادم.” این جمله در واقع به کارمند می‌گوید که باید ممنون باشد که در این بازار کار سخت، استخدام شده است و نباید از شرایط کاری شکایت کند. این نوع مدیران نمی‌دانند چگونه به مشکلات یا بازخورد کارکنان به‌درستی رسیدگی کنند. اگر مدیرتان چنین حرفی به شما زد، این نشانه‌ای است که با فرد نالایقی روبرو هستید.
  2. “یه کاریش بکن.” گاهی اوقات کارمندان باید خودشان راه‌حلی پیدا کنند، اما مدیرانی که این جمله را می‌گویند، از خودشان سلب مسئولیت می‌کنند. حتی اگر سؤال ساده‌ای باشد، مدیر خوب باید مشخصاً بگوید: «این چیزی است که دوست دارم خودت با استفاده از منابع X و Y و Z انجامش بدهی.» جمله “یه کاریش بکن” را افراد تنبل و بی‌مسئولیت می‌گویند.
  3. “یه نفر بهم گزارش داده که…” مدیران خوب از اشاره به گزارش‌های ناشناس خودداری می‌کنند. اگر لازم باشد به مسائلی اشاره کنند که منبع آن‌ها محرمانه است، تمرکز کلامشان باید بر رفتار و مشکل باشد، نه منبع گزارش.
  4. “من وقت ندارم عملکرد تو را ارزیابی کنم، ولی کارت خوبه.” بخشی از مدیریت خوب، ارائه بازخورد کامل و دقیق است. جمله “کارت خوبه” بسیار کلی و بی‌محتوا است. کارمندان باید بدانند آیا عملکردشان خوب است یا خیر و چگونه می‌توانند کارشان را بهبود بخشند.
  5. “ایده احمقانه‌ایه.” هر ایده‌ای عالی نیست، اما مدیران خوب می‌دانند که اگر کارمندان از تحقیر شدن بترسند، ایده‌هایشان را مطرح نمی‌کنند. ایده‌ها و پیشنهادات خوب در محیط‌هایی بیان می‌شوند که ارائه ایده‌های مختلف بدون ترس از تحقیر امکان‌پذیر باشد.
  6. “این لباسی که پوشیدی، جلب توجه می‌کنه.” نظر دادن درباره ظاهر فیزیکی کارمندان بهترین راه برای ناراحت کردن آن‌ها است و به آن‌ها این حس را می‌دهد که رئیسشان جذابیت آن‌ها را ارزیابی می‌کند.
  7. “لازم نیست بدونی این واسه چیه، فقط کاری که بهت می‌گم را انجام بده.” فریاد زدن و دستور دادن بدون ارائه دلایل، سریع‌ترین راه است، اما باعث می‌شود کارمند نسبت به کار و وظیفه‌اش حس مالکیت نداشته باشد. کارمندان خوب به شرکتی نیاز دارند که بتوانند در کارشان حس تعلق و مالکیت داشته باشند.
  8. “تو چت شده؟” بازخورد نباید شخصی باشد. مدیران خوب بر رفتاری که باید تغییر کند تأکید می‌کنند و به ارزش یا هوش کسی حمله نمی‌کنند.
  9. “کار تو چیزیه که من می‌گم.” البته که این جمله درست است، اما مدیران بد معمولاً وقتی این جمله را می‌گویند که کارمند نسبت به انجام وظیفه‌ای خارج از نقش اصلی‌اش مقاومت می‌کند. مدیر خوب شرایط را توضیح می‌دهد، نه اینکه بگوید: “من کاری که انجام می‌دهی را کنترل می‌کنم.”
  10. “تو در این کار از فلانی خیلی بهتری.” خراب کردن یک کارمند دیگر، حتی وقتی که از کارمندی تعریف می‌کنید، نشان‌دهنده این است که برای تعریف از یک کارمند باید کارمند دیگری تخریب شود. کارمندان باید بتوانند به مدیران خود اعتماد کنند تا بازخورد خصوصی بدهند، نه اینکه نظرات منفی در مورد همکارانشان بشنوند.

نتیجه‌گیری

حرف‌های یک مدیر تأثیر زیادی بر انگیزه و عملکرد کارمندان دارد. با اجتناب از جملات منفی و تخریب‌کننده، می‌توان محیط کاری مثبتی ایجاد کرد که در آن کارمندان با انگیزه و تعهد بیشتری به وظایف خود عمل کنند. مدیری که به جای تخریب، به ایجاد انگیزه و رشد کارکنان خود توجه دارد، قطعاً نتایج بهتری خواهد دید.

 

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم : تقسیم‌بندی بودجه‌های تبلیغاتی: راهنمای جامع

 

برای دریافت مشاوره تخصصی فروش  کلیک کنید

برای دریافت مشاوره مارکتینگ کلیک کنید 

برای دریافت خدمات تخصصی برندینگ و تبلیغات کلیک کنید 

Sh.Ghasemi وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *