majicon

ماج

استدیو طراحی

تحقیقات بازار

Digital Campaign Manager

تحقیقات بازار

Digital Campaign Manager

Digital Campaign Manager

ایران به عنوان کشوری در درون نظام جهانی، پس از انقلاب شاهد تغییرات وسیعی در نظام اقتصادی خود بوده است. این گونه تغییرات محیطی، فرصتها و تهدیداتی را برای تولید کنندگان ایرانی به وجود آورده است. دیگر نمی‌توان به روشهای قدیمی بازرگانی متکی بود و در بلند مدت، شرکت‌هایی در بازار موفق خواهند شد که از منابع بازاریابی بهره‌برداری بهینه کنند.

بازاریابی جدید، شناسایی و سنجش نیازها، خواسته‌ها، سلیقه‌ها، و اولویتهای برآورده نشده مشتریان آغاز می‌شود و پس از انتخاب بازار یا بازارهای هدف و در نظر گرفتن ویژگیهای مشتریان، با نگرشی دقیق، در زمینه محصول، قیمت، توزیع و ترفیع فروش، سیاستهایی تنظیم می‌شود. در بازاریابی نوین خدمت به مشتریان هدف اصلی است.

از آغاز دهه ۱۹۹۰ این اتفاق نظر بین صاحبنظران جهان حاصل شده که:

۱- سازمانهای مشتری گرا و بازارگرا موفقترند.

۲- موفقیت رقابتی در زمینه بازاریابی به شناخت درست بازارها، مشتریان و رقیبان بستگی دارد.

۳- منبع اصلی شکست سازمانها نداشتن شناخت کافی از مصرف کنندگان و بازارها می‌باشد.

یکی از وسایلی که موجب تصمیمات سازنده و درست مدیران بازاریابی می‌شود. تحقیقات بازاریابی است بهره‌برداریهای مختلفی از تحقیقات بازاریابی به عمل می‌آید؛ از جمله این موارد عبارتند از:

۱- تحقیقات بازاریابی نخستین گام در راه شناختن خریداران است. و در نتیجه زیر بنای مدیریت زمانهایی است که برنامه کار خود را با توجه به نیازها و خواسته‌های مشتریان تنظیم می‌کنند.

۲- از تحقیقات بازاریابی در تعیین سیاستهای بازاریابی استفاده می‌کنند و به این ترتیب از عوامل قابل کنترل و خارج از کنترل بازار به بهترین صورت استفاده می‌شود.

۳- تحقیقات بازاریابی با کشف بازارهای جدید، مورد استفاده از محصولات یا خدمات پیشین را گسترش می‌دهد.

۴- تحقیقات بازاریابی باعث حذف تصمیماتی می‌شود که به اطلاعات نادرست و یا حدسیات استوار است.

۵- تحقیقات بازاریابی با سنجش تقاضا، مقدار فروش و میزان عرضه آتی را تعیین می‌نماید و به این ترتیب از بروز عوامل نارسایی جلوگیری می‌کند.

۶- تحقیقات بازاریابی موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

۷- تحقیقات بازاریابی تأثیر فعالیتهای تبلیغاتی را زیاد کرده، موجب افزایش فروش می‌شود.

نقش تحقیقات بازاریابی برقراری پیوند بین مشتری یا مصرف کننده و سازمان از طریق اطلاعات است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم : مدیریت موفق مثل شعبده بازی است

 

برای دریافت مشاوره تخصصی فروش  کلیک کنید

برای دریافت مشاوره مارکتینگ کلیک کنید 

برای دریافت خدمات تخصصی برندینگ و تبلیغات کلیک کنید 

Sh.Ghasemi وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *