majicon

ماج

استدیو طراحی

مدیریت سکوت مشتری

مدیریت سکوت مشتری


در کشور ما ایران به خاطر وجود فرهنگ و اصول شخصیتی فردی و اجتماعی ویژه، ممکن است افرادی از خدمات، محصول و یا سرویس ما ناراضی باشند ولی مطمئن باشید که تمامی این افراد حاضر به طرح شکایت علیه شما نمی باشند زیرا این کار را خلاف ادب، شخصیت و پر دردسر می دانند.



بنابر این تعجب نکنید اگر شما در حال مدیریت برشکایت مشتریان هستید و توانسته اید به موقع و کامل به آنها پاسخ دهید پس با بازار تضمین شده و روبه رشدی مواجه خواهید بود، همانند خیلی از برندهای محبوب و پر فروش که امروز جای خود را در کشور ما به کالاهای دیگر وارداتی واگذار کرده اند.

پس جای تغییر در روش ما برای حفظ و توسعه بازار فرا رسیده است. به جای رسیدگی صرف به شکایات مشتری (که در جای خود بسیار مهم و حیاتی است) باید خودمان از مشتریان ساکت در خصوص کیفیت ارائه سرویس و یا خدمات و کلای خود سئوال کنیم. و از این ورودی مهم برای تطبیق نیازمندیهای کالا، سرویس و خدمات خود با مشتری استفاده بهینه را ببریم.

ضرب المثل “سکوت نشانه رضایت است ” در بازاریابی و فروش همواره معنی و مفهوم مترادف با ضرب المثل فوق را ندارد و باید در بازاریابی و فروش این ضرب المثل را با تغییر و به شکل زیر در سازمان خود ایجاد نماییم.

“مشتری ساکت ، همواره یک مشتری راضی نمی باشد “

بنابراین باید در سازمانها ، فروشگاهها ، دوایر و …. واحد رسیدگی به سکوت مشتری را نیز مدیریت و ایجاد نماییم. این توصیه را جدی بگیرید و از همین امروز برای ایجاد این اصل در سازمان خود برنامه ریزی کنید. ممکن است فردا خیلی دیر باشد.
Sh.Ghasemi وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *