majicon

ماج

استدیو طراحی

تکنیک هایی برای تخفیف گرفتن در خرید ها

تکنیک هایی برای تخفیف گرفتن در خرید ها

 


شاید ما به عنوان فعالان بخش فروش و بازاریابی در بیرون از محل کار خود مشتریانی برای کسب و کار های دیگران باشیم . شاید جالب باشد که تکنیک هایی که مشتریان برای تخفیف گرفتن از ما استفاده می کنند را بررسی کنیم .
1. سوال کردن
از فروشنده بپرسید این کالا را جای دیگر می توانم ارزان تر تهیه کنم؟
بهترین قیمتی که این جنس را می توانید به من بفروشید چند است؟
یعنی این جنس را تاحالا با قیمت ارزان تری نفروخته اید؟
هرگاه این سوال مستقیم را می پرسید، افراد حس می کنند مجبورند که اگر تا به حال آن را ارزانتر فروخته اند، صادقانه به شما بگویند.

۲ .خودتان را مشتاق نشان ندهید
اگرواقعا از کالایی خوشتان آمده و به اصطلاح برای خرید آن ذوق دارید لطفا آن را جلوی فروشنده نشان ندهید چرا که امکان چانه زنی را از بین خواهید برد.

۳ . مودب برخورد کنید
برای تخفیف گرفتن حتما لازم نیست برخورد خشن و توهین آمیز داشته باشید ادب، متانت و در عین حال لبخند خیلی موثر تر خواهد بود تا طوری برخورد کنید که انگار فروشنده قصد خالی کردن جیب شما را دارد!

4.سعی کنید از مغازه‌های کوچک شروع کنید
در فروشگاه‌های بزرگ اکثرا صندوق‌دارها مجاز به تخفیف دادن نیستند، مگر اینکه این اجازه به آن‌ها داده‌شده‌باشد.
مغازه‌های کوچک‌تر، به این دلیل که اکثرا توسط خود صاحبان ملک اداره‌می‌شوند، بیشتر تخفیف‌میدهند و راحت‌تر با درخواست تخفیف افراد موافقت می‌کنند.
در پایان وقت کاری نیز ممکن است که فروشنده‌ها بیشتر تخفیف دهند، این زمان را برای خرید اجناس خود امتحان کنید.

5.زیاد تمرین کنید
این را در خاطر داشته‌باشید که این واقعا یک معامله بزرگ نیست و تفکر خود را به گونه‌ای تغییر دهید که این صحبت‌ها فقط امتحان کردن استراتژی ها و راهکارها برای تعیین میزان اثرگذاری آن ها است و عدم موفقیت شما به هیچ وجه اهمیت ندارد.

6.بیشترخواهی
بیشترخواهی کاری جانبی است. چیزی شبیه اینکه بگویید: «خوب، در صورتی با این قیمت موافقم که تحویلتان رایگان باشد.» اگر طرف مقابل برای اضافه کردن چیزی به معامله تردید داشت، می توانید با خوشرویی بگویید: «اگر تحویل رایگان نباشد، اصلا معامله نمی کنم.»

کلید استفاده ازبیشترخواهی این است. برای خرید کالای اصلی به توافق برسید. بر سر قیمت ها و شرایط به توافق برسید. طوری وانمود کنید که معامله انجام شده است. فروشنده فکر می کند کالا را به قیمت مطلوب فروخته است. سپس درخواست های بیشتر را اضافه کنید.

 

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم : حفظ مشتری کلید فروش موفق است

 

برای دریافت مشاوره تخصصی فروش  کلیک کنید

برای دریافت مشاوره مارکتینگ کلیک کنید 

برای دریافت خدمات تخصصی برندینگ و تبلیغات کلیک کنید 

Sh.Ghasemi وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *