majicon

ماج

استدیو طراحی

مدیر حساب دیجیتال

مدیر حساب دیجیتال

 

Digital Account Manager

 

مدیر حساب دیجیتال کیست وظایفی برعهده دارد و چه تخصص هایی باید داشته باشد

 

مدیر حساب دیجیتال (Digital Account Manager) کسی است که در یک آژانس دیجیتال یا بخش دیجیتال مارکتینگ یک سازمان مشغول به کار است و وظایف متنوعی را در ارتباط با مدیریت حساب‌های مشتریان بر عهده دارد.

 

وظایف اصلی مدیر حساب دیجیتال عبارتند از:

۱-مدیریت رابطه با مشتری: برقراری ارتباط نزدیک با مشتریان و تعامل مستمر با آن‌ها برای درک نیازها و اهدافشان و تأمین رضایت آن‌ها.

۲-برنامه‌ریزی و استراتژی: تهیه و اجرای استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ برای مشتریان با توجه به اهداف و نیازهای آن‌ها و برنامه‌ریزی مناسب برای دستیابی به اهداف مشتری.

۳-مدیریت پروژه: برنامه‌ریزی، تنظیم و نظارت بر فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ مشتریان، از جمله تولید محتوا، تبلیغات آنلاین، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و غیره.

۴-تجزیه و تحلیل داده‌ها: تحلیل و تفسیر داده‌های دیجیتال برای ارزیابی عملکرد کمپین‌ها، تعیین معیارهای عملکرد و ارائه گزارشات بهترین راهکارها برای بهبود عملکرد.

۵-همکاری با تیم: همکاری با تیم‌های دیگر در آژانس یا سازمان، ارتباط و هماهنگی با تیم‌های محتوا، طراحی، سئو و سایر تخصص‌های دیجیتال مارکتینگ.

تخصص‌های مورد نیاز برای یک مدیر حساب دیجیتال شامل:

– آشنایی با دیجیتال مارکتینگ و تکنیک‌های مربوطه مانند تبلیغات آنلاین، مدیریت شبکه‌های اجتماعی، بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) و تحلیل وب.
– مهارت‌های ارتباطی قوی و توانایی برقراری رابطه موثر با مشتریان.
– توانایی برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه.
– توانایی تجزیه و تحلیل داده‌ها و گزارش‌دهی.
– آشنایی با ابزارها و پلتفرم‌های مورد استفاده در دیجیتال مارکتینگ مانند Google Analytics و Google Ads.
– توانایی همکاری و هماهنگی با تیم‌های مختلف.
– قدرت تصمیم‌گیری و حل مسئله.
– داشتن دیدگاه استراتژیک و تجاری.
– تسلط به زبان انگلیسی به صورت مکالماتی و نوشتاری.

 

 

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم : مدیر پرفورمنس مارکتینگ

 

برای دریافت مشاوره تخصصی دیجیتال مارکتینگ کلیک کنید

Sh.Ghasemi وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *